Soluţiile de autentificare strictă a clienţilor ori de câte ori aceştia îşi accesează online contul de plăţi sau efectuează o operaţiune de plată electronică sunt în fază avansată de implementare la bănci, până la termenul limită stabilit de Autoritatea Bancară Europeană, 31 decembrie 2020, anunţă BNR, care avertizează că tranzacţiile de comerţ electronic transfrontalier pd teritoriul Romţniei pot fi respinse, în cazul în care comercianţii din alte state membre UE nu au implementat astfel de soluţii, conform News.ro.

”Banca Naţională a României a monitorizat procesul de migrare către noile soluţii de SCA la nivelul pieţei naţionale şi, conform informaţiilor furnizate de prestatorii de servicii de plată, a constatat că acestea se află într-un stadiu avansat, care va permite implementarea măsurilor de autentificare strictă a clienţilor până la termenul limită stabilit de Autoritatea Bancară Europeană. Totodată, Banca Naţională a României atrage atenţia asupra posibilităţii de a apărea situaţii de respingere de către prestatorii de servicii de plată care furnizează servicii de plată pe teritoriul României a tranzacţiilor de comerţ electronic transfrontalier, în cazul în care comercianţii din alte state membre UE nu au implementat soluţiile de autentificare strictă a clienţilor”, transmite BNR.

În vederea asigurării unui grad sporit de securitate pentru operaţiunile de plată electronice la distanţă, la nivelul Uniunii Europene au fost emise o serie de acte normative care stabilesc obligaţia prestatorilor de servicii de plată de a aplica proceduri de autentificare strictă a clienţilor ori de câte ori aceştia îşi accesează online contul de plăţi sau efectuează o operaţiune de plată electronică.

Autoritatea Bancară Europeană a stabilit ca termen limită pentru implementarea noilor soluţii de autentificare strictă a clienţilor pentru tranzacţiile de comerţ electronic data de 31 decembrie 2020.

De asemenea, au fost stabilite principiile care stau la baza noilor cerinţe de securitate cu privire la autentificarea strictă a clienţilor (SCA). Astfel, la accesarea online a contului de plăţi sau efectuarea de operaţiuni de plată electronică, banca plătitorului va utiliza pentru autentificarea strictă a acestuia cel puţin două elemente clasificate în două dintre următoarele categorii de factori de identificare:

– cunoaştere – ceva ce doar clientul cunoaşte, cum ar fi codul PIN, o parolă;

– posesie – ceva ce doar clientul deţine, spre exemplu posesia unui dispozitiv probată prin parolă transmisă prin SMS;

– inerenţă – ceva ce clientul este, cum ar fi amprenta, recunoaşterea facială sau alte elemente de biometrie.

_______________

Sursa – Atenție, români! PLĂȚILE ONLINE se schimbă radical: vom avea TREI elemente OBLIGATORII de autentificare – Stiri pe surse – Cele mai noi stiri

Adică: ”Te autentifici cu propriul ADN”…

.

Iată, de la 1 ianuarie 2021, aceasta nu mai este teorie, ci practică…

.

Alte articole pe tema dictaturii biomtrice – aici.

.

Cartea Dictatura biometrică încă mai poate fi comandată la: https://www.egumenita.ro/produse/detalii/2656-dictatura-biometrica

Din cuprinsul acestei cărți:

Cuvant inainte /

Introducere /

Aspecte juridice si civice /

Atitudini civice /

Aspecte teologice /

Aspecte duhovnicesti /

Anexe Arhimandritul Justin Pârvu, stareţul mănăstirii Petru Vodă: Apelul acesta pe care l-am făcut eu împotriva cipurilor biometrice, şi care a fost atât de controversat, nu l-am făcut ca să înspăimânt pe nimeni, n-am vrut să îngrozesc pe nimeni. N-am vrut să terorizez mintea nici a bogatului, nici a săracului, nici a înţeleptului şi nici a neştiutorului. Ci am vrut să amintesc acestui popor de unde a plecat, că în venele lui curge un sânge românesc şi curat ortodox, care nu poate să îngenuncheze în faţa cotropitorilor nu numai ai trupului acestuia pământesc, ci prin dictatura aceasta a tehnicii ei ne cotropesc sufletele noastre, asupra cărora nu au niciun drept. M-am adresat către cei care nu şi-au stins cu desăvârşire flacăra credinţei din inimile lor. Cu multă durere sufletească spun, şi îmi cer scuze că trebuie să fac această observaţie, prin care nu incriminez şi nu învinuiesc pe nimeni – dar mă doare sufletul să văd atâta nepăsare şi ignoranţă din partea elitelor acestui neam, din partea oamenilor de cultură, laici sau clerici, care prin tăcerea lor săvârşesc o lepădare de Biserică şi de neamul în care s-au născut. Simplul creştin ortodox parcă este mai atent la aceste greutăţi, participă mai cu durere decât participă preotul lui, stând în afara tuturor acestor conflicte, nepăsători faţă de oaia care este sfâşiată în ogor şi stau la distanţă şi se uită cum o devorează lupii. Cu multă durere am sesizat că cei mai mulţi dintre părinţii noştri parohieni nu au luat o măsură, măcar câtuşi de puţin să facă cunoscute nişte momente grele în istoria creştinismului şi a omenirii, pe care creştinul nostru le-a sesizat mai repede. Adevăratul om de cultură şi de elită iese în faţă şi acela strigă şi răcneşte cu toate forţele lui şi apără valorile pe care el le-a construit şi pe care el le trăieşte. Pentru că dacă ar fi tăcut tot aşa, de pildă un Eminescu, ar fi tăcut Radu Gyr, un Nichifor Crainic, sau oameni de mai mică talie – ’apăi am fi fost de mult prăbuşiţi. Dar aceşti oameni, ca nişte mici apostoli, am putea spune, au fost mereu prezenţi şi au strigat şi s-au opus la toate metodele de întunecare a fiinţei noastre ortodoxe… Iar această problemă nu este una oarecare, după mine este cea mai grea problemă a omenirii şi a creştinătăţii. Dar acum la noi, se simte foarte jenat un domn ziarist, se simte jenat un istoric, un om de literatură sau ştiinţă… ca să susţină o temă cu ordin religios şi să înfrunte vreo primejdie. Nu! Nu cumva să fie deranjat! Nici tăcerea sihaştrilor nu este scuzabilă. Monahul, preotul care socoteşte că face o misiune în cadrul Bisericii, dar nu participă direct la aceste adevăruri, la aceste atacuri şi primejdii în care ne găsim – nu este monah, nu este preot. Dacă nu simte să participe direct şi să-şi asume răspunderea ca un mic misionar al vremurilor, în zadar este toată rugăciunea lui. Tăcerea în faţa acestor pericole este o lepădare a noastră de adevăr. Pentru că ne înrobim şi ieşim din libertatea Adevărului. Adevărul ne face liberi, nu ne pune cip. Aceasta este dovada că societatea în care trăim este una a minciunii, potrivnică Evangheliei. Libertatea Evangheliei lui Hristos în faţa acestei lumi este un pericol terorist. Tăcerea noastră înseamnă sclavie şi îngroparea ortodoxiei. Oamenii noştri de elită, prin tăcerea lor, nu fac decât să construiască sicriul ortodoxiei pe care i-l pregăteşte stăpânirea acestei lumi. Cât pentru păstorii noştri duhovniceşti, atâta le spun: Oare sarea se va strica şi nu va mai săra?

COLECȚIE