O mentalitate paguboasa pentru sufletele credinciosilor ortodocsi este parerea:

“Dumnezeu este unul si toti oamenii credem in acelasi dumnezeu. Fiecare il numeste asa cum vrea!”

Ortodocsii cu certificat de botez, cununie, Craciun, Pasti, inmormantare care isi boteaza copii pentru ca asa este datina, prin aceasta gandire si vorbire dau dovada de superficialitate.

Suntem de acord ca fiecare om este liber sa fie chiar si ateu, sa creada in ce vrea. Un credincios ortodox nu trebuie sa-si subestimeze intru-un asemene mod credinta in care a fost botezat.

Vrei sa-ti botezi ortodox copilul, dar ii randuiesti “nas” catolic sau protestant. Stim ce spune Sfantul Simeon al Tesaloicului despre cei care nesocotesc Taina Sfantului Botez ca si taina o leapada, iar pe copil mai rau il intuneca. Cum sa marturiseasca pentru copilul dumneavoastra la botez, credinta ortodoxa cel care nu este ortodox?

Ortodoxia nu se impune asa cum se impune papismul sau islamul. Sa ne gandim la vicleana uniatie de care s-a folosit papismul si se foloseste pana astazi pentru a-i insela pe ortodocsi. Nici Mantuitorul, nici Ortodoxia care il marturiseste nu s-a impus niciodata cu forta. Asumarea Ortodoxiei este rodul dragostei si al libertatii.

Arhimandritul Vasilios Papadakis în cartea intitulată “De ce cred?” afirmă: “Din aceasta perspectiva, Ortodoxia respectă dreptul fiecărui om de a crede in ceea ce dorește. Dar respectul ei pentru libertatea omenească si iubirea de toti oamenii, fara excepție, nu înseamnă totodată, ca poate fi banalizata în modul acesta, comparata si pusă pe același plan cu învățăturile sau dogmele celorlalte credințe. Altceva este acceptarea alteritatii dogmatice sau religioase, respectul reciproc și coexistenta pașnică a oamenilor cu diferitele convingeri religioase și altceva coexistenta sincretista sau apropierea diferitelor convingeri religioase”.

Sincretismul este folosit in filosofie ca sa arate amestecarea fara discernamant a conceptiilor contradictorii, o armonizare a anarhiilor. Din punct de vedere religios inseamna amestecarea fara ratiune a diferitelor religii si tipuri de cult, ortodoxie cu diferitele cugetari religioase false, cu scopul falsicarii si influentarii lor reciproce.

Sa nu uitam sa facem o precizare Ortodoxia nu este nici religie, nici filosofie.

Noi trebuie sa dam marturia ortodoxa inaintea eterodocsilor, dar trebuie sa stim care sunt limitele pe care le avem la intalnirile noastre cu cei de alte confesiuni crestine. Nu negociem adevarul, nu facem copromisuri, incercam sa obtinem roadele convertirii lor. Convertirea e personala, nu la pausal, la gramada, aceasta e o utopie. O limita in intalnirile noastre cu eterodocsii este rugaciunea in comun, care dupa invatatura Sfintei Scripturi, a Sfintilor Parinti, a sfintelor canoane nu trebuie sa se realizeze pentru ca nu marturisim aceasi credinta. Nu putem fi in comuniune euharistica, nici de rugaciune si aici ma refer atat la sfintele taine si ierurgii. Rugaciunea in comun duce la sminteala, la confuzie in randul credinciosilor ortodocsi, la minimalizarea credintei noastre, la conceptia paguboasa “Toti credem in acelasi Dumnezeu”. Hristosul pe care il chema unii protestanti pentru a binecuvanta asa zisele casatorii homosexuale nu este acelasi cu Hristosul cel adevarat. Domnul nostru Iisus Hristos adevaratul nostru Dumnezeu, care s-a facut om pentru noi si a noastra mantuire binecuvinteaza casatoria dintre un barbat si o femeie: “Caci multi vor veni in numele meu si pe multi vor amagi” (Matei 24).

Biserica Ortodoxa ar trebui sa aiba propriile organisme, metode pentru intalnirile cu eterodocsii, pentru implinirea misiunii sale ecumenice, nu ecumeniste. Bisericile ortodoxe autocefale nu ar trebui sa faca parte din autointitulatul “Consiliu Mondial al Bisericilor” sau alte organizatii ecumeniste care propaga indiferenta dogmatica starea caldicica. Stim ca Biserica Ortodoxa Bulgara si Biserica Ortodoxa a Georgiei s-au retras din CMB.

Ce sa caute in CMB Biserica Ortodoxa impreuna cu ereticii unde sunt confesiuni protestante care binecuvinteaza “casatorii” homosexuale, care aproba ca din cler sa faca parte si homosexuali?

Ecumenistii “argumenteaza”: traim intr-o societate cu oameni de alte credinte, dar una e convietuirea sociala, pasnica, iubirea aproapelui si alta convietuirea sincretista, ecumenista. Pe aproapele il iubesc, il respect chiar daca are o alta convingere fara a fi de acord cu aceasta, fara sa pun suport, prin rugaciuni in comun cu clerici ai altor confesiuni sa las loc de interpretare ca dogmele eterodoxe, diferitele convingeri religioase ar fi alternative ale Adevarului .

In Occident, unde ortodocsii sunt minoritari, au fost ierarhi precum sfantul Ioan Maximovici, Averchie de Jordanvilee care au marturisit ca ecumenismul este o erezie. Nu puteau si ei sa invoce ca traiesc intr-o societate multiconfesionala cum e in America, unde au pastorit, unde ortodocsii sunt o minoritate? Ei au pazit turma incredintata lor de Arhiereul cel Vesnic, Hristos Domnul si Mantuitorul.

Antihrist are nevoie de o unitate politica, economica si religioasa a lumii. Prin ecumenism se realizeaza unitatea religioasa de care are nevoie Antihrist pentru a putea conduce lumea. Repetam: Ortodoxia nu este religie, ea este Biserica cea una Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca, este Trupul Tainic al Domnului, din care fac pate credinciosii pentru care se roaga Mantuitorul “Aratat-am numele Tau oamenilor pe care Mi i-ai dat din lume. Ai Tai erau si Mi i-ai dat Mie si cuvantul Tau l-au pazit… Pentru ca cuvintele pe care mi le-ai dat le-am dat lor, iar ei le-au primit si au cunoscut cu adevarat ca de la tine au iesit, si au crezut ca tu m-ai trimis… Sfinteste-i pe ei intru adevarul Tau, cuvantul Tau este adevarul”.

In incheiere, iata ce spune un arhiepiscop ortodox canadian, Lazar Puhalo, care traieste intr-o lume multiconfesionala, unde ortodocsii sunt minoritari: “Adeptii miscarii ecumenice i-au chemat pe credinciosi sa-si piarda sufletele si i-au incurajat pe cei deja in intuneric sa persevereze si mai mult in noapte”.

Prof. Nicolae Rascov

____________

Sursa – http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2017/06/ecumenismul-si-acelasi-dumnezeu.html?m=1