Din aceste invataturi noi fac parte: ”partasia la erezie”(adica ceva intermediar intre ortodox si eretic), faptul ca ”marele teolog” Silviu Chirila ne explica ca trebuie sa ascultam de ceea ce zice majoritatea si nu de ceea ce ne invata Sfintii.  Tot acest distins teolog organizeaza sinaxe fara sa ceara binecuvantarea si sfatuirea parintilor; mai nou, dansul, impreuna cu inca cativa preoti nepomenitori care au adoptat cugetele sale neconforme cu invataturile Sfintilor Parinti, doresc sa faca o sinaxa unde sa fie implementata o rezolutie care nu are nicio legatura cu Sfintii Parinti, care induce gresit ideea cum ca nu toti sunt eretici din cei care nu se opun ecumenismului, desi stim ca toti Sfintii, inaintea Sinoadelor ecumenice ii numeau eretici pe cei care urmau sa fie chemati la judecata. In plus, ceea ce este cel mai grav, recent, aceste site-uri ne-ortodoxe promoveaza hule la adresa Sfintilor si implementeaza ideea ca ereticii condamnati pot sa mai aiba taine (cititi https://ortodoxiamarturisitoare.wordpress.com/2018/01/08/chiril-al-ierusalimului-si-meletie-al-antiohiei-sfinti-sau-eretici/

http://ortodoxinfo.ro/2018/01/11/biserica-considerat-acrivia-ca-fiind-gresita-daca-cei-cauza-isi-dovedeau-public-credinta-ortodoxa/comment-page-1/#comment-26723)

Acest articol hulitor a fost scris de o noua ”mare teoloaga” – Maricica Pandele, care se plangea anul trecut ca a fost blestemata , probabil acum se vede efectul ”blestemului”.

Nu are rost sa mai revenim cu demonstratii la noile invataturi fiindca am facut-o deja si gasiti explicatiile in articolele prezentate in subsolul paginii.

In Proiectul de rezolutie (http://ortodoxinfo.ro/2018/01/11/proiect-de-rezolutie-referitor-la-provocarile-actuale-la-adresa-luptei-antiecumeniste/) scrieti urmatoarele: ”Ne ferim a-i considera eretici pe toți membrii Bisericii Ortodoxe Române care mai au încă comuniune cu ierarhii ecumeniști. Operăm distincția necesară între cei ce au o cugetare eretică manifestă, clădită în decenii de propagandă ecumenistă și exprimată prin acceptarea fără rezerve a ecumenismului și a hotărârilor din Creta – la nivel decizional, în cazul ierarhilor, și de solidarizare cu decizia acestora, în cazul acelor clerici și mireni cu mentalitate ecumenistă –, și cei ce se află în comuniune (părtășie) cu aceștia din alte motive decât atașamentul față de valorile ecumeniste: frica, ignoranța, lipsa unei informări corecte, incapacitatea de a înțelege ce s-a întâmplat în Creta etc. Îi tratăm pe cei cu cugetare eretică ca pe ereticii condamnabili, dar încă necondamnați de un sinod ecumenic sau panortodox al Bisericii Ortodoxe, și îi îndemnăm la pocăință, abandonarea și condamnarea ecumenismului și revenirea la gândirea ortodoxă a Bisericii, iar pe cei aflați încă în comuniune cu ei îi sfătuim să se informeze corect cu privire la sinodul mincinos din Creta și, după o serioasă deliberare cu privire la efectele ereziei ecumeniste asupra mântuirii și a vieții Bisericii, în deplină libertate a conștiinței proprii, să înceteze, prin nepomenire, comuniunea cu erezia ecumenistă și cu cei ce o propovăduiesc în Biserica noastră, știut fiind că Sfinții Părinți conglăsuiesc că ereticii și cei aflați în comuniune cu ei sunt deopotrivă vrăjmași ai lui Dumnezeu, iar părtășia la erezie, indiferent de motivul care o generează, este începutul căderii și al formării cugetării și practicii eretice.”

Înseamnă că Sfântul Teodor Studitul a greșit când a afirmat că toți care acceptă erezia se numesc eretici?

Un alt punct din acelasi proiect:  ”Nu împărtășim ideea că toți arhiereii Bisericii Ortodoxe din întreaga lume sunt compromiși și că la ora actuală nu ar mai exista nicăieri ierarhi ortodocși sau că toate Bisericile Ortodoxe sunt ecumeniste. Recunoaștem și respectăm atât lupta dusă de Bisericile Ortodoxe care au pus capăt participării la mișcarea ecumenistă și au refuzat, din acest motiv, să ia parte la sinodul din Creta, cât și mărturisirea ierarhilor care se opun deschis ecumenismului și deciziilor luate în Creta. Îl rugăm pe bunul Dumnezeu să îi întărească pentru a întruni un sinod ortodox al întregii Biserici care să condamne ecumenismul, sinodul din Creta și, nominal, pe cei ce le susțin.”

Care sunt ierarhii ortodoxi ? Va rog faceti o lista. Sustineti ca sunt biserici neparticipante la Creta. Corect. Dar stim ca Rusia si alte biserici nu au participat din cauza ca nu s-au respectat formalitatile, nicidecum ca sunt impotriva celor hotarate acolo. Drept dovada ca Rusia si in momentul de fata manifesta un comportament eretic , prin intalnirile cu papa si nu s-a dezis de ecumenism in mod public.

Un alt lucru grav petrecut la finalul lui 2017 este faptul ca cei de la ne–Ortodox Info au publicat un articol al parintelui Antim, modificand continutul desi in urma sesizarii parintelui de catre un grup de credinciosi, parintele i-a rugat pe autorii redactarii acelui articol sa revina la starea originala si sa nu faca nicio modificare in el. Acestia au refuzat, ba mai mult distinsul teolog Mihai Chirila  nu a vrut sa faca ascultare si sa aduca articolul la starea cum l-a scris parintele Antim, sustinand ca el stie mai bine decat parintele ce este bine. Dupa atatea insistente, cei de la redactia ne-Ortodox Info au facut modificarea titlului in continut dar nu si la legatura articolului dupa cum puteti vedea mai jos:

http://ortodoxinfo.ro/2017/12/28/comunicat-parintele-antim-ii-indeamna-pe-preotii-si-credinciosii-nepomenitori-sa-nu-depaseasca-limitele-canonului-15-ii-pentru-nu-cadea-schisma/#comments

Au lasat 2 zile sa circule acest articol, care a avut peste 20000 de mii de vizualizari, adica suficient cat sa fie dezimformati si spalati pe creier cat mai multi, dupa care au sters articolul.

Ortodoxia nu presupune ca trebuie sa ne supunem sau sa ascultam de ceea ce zice majoritatea. In ortodoxie ii avem ca reper pe Sfintii Parinti, care se pot exprima chiar si printr-o singura singura persoana, uneori, asa cum a fost Sf Maxim Marturisitorul.

O alta minciuna pe care cei de la site-ul de dezinformare refuza sa o arate este faptul ca teologul Chirila saptamanile trecute a dat mesaje si a spus mai multor persoane sa nu mai mearga la Radeni deoarece Radeniul merge spre schisma. Spre ce schisma merge Radeniul domnule Chirila? De cateva luni incoace, siteurile de dezinformare in frunte cu acest teolog si preotii Buza, Grigore Sanda si altii sustin ca sunt grupari schismatice. Care sunt acelea?

Daca totusi, Mihai Chirila are dreptate si este cu adevarat in duhul Sfintilor, dar  sunt foarte multi contestatari la adresa dansului, de ce nu se retrage? Se crede cumva vreun trimis al lui Dumnezeu de a salva? Pe langa altii si datorita lui s-a ajuns in situatia actuala de dezbinare. Se comporta exact ca pseudo ierarhii Teofan, Daniel Ciobotea, care stiu ca gresesc dar nicidecum nu vor sa dea inapoi. Acest comportament nicidecum nu este de la Dumnezeu. Au trebuit sa il  opreasca niste parinti de la a mai predica, el nu stia ca incalca canonul 64 de la sinodul 6 in care se spune ca mireanul nu are voie sa predice. Aici iar se vede ce smerenie are acest om si ce fel de marturisire face.

Daca ne gandim logic, ne amintim ca la sinaxele anterioare exista mai multa unitate, deoarece lucrurile erau mai la inceput, iar toti parintii intr-un glas se limitau la ingradirea de erezie, fara a emite teorii noi si sofisme. Dezbinarea a aparut de cand a inceput sa circule aceasta teorie nociva a „partasiei la erezie”. Ea este introdusa fraudulos ca o suveica otravita printre parintii care s-au ingradit de erezie, cu rolul de a-i obliga pe preoti si credinciosi sa se pozitioneze fata de ea si sa se imparta in tabere. Observati cine face dezbinarea de fapt?

Sfintii Parinti au aratat ca nu oricine poate sa teologhiseasca, ci mai cuminte este sa ascultam de Sfintele Canoane, de hotararile Sfintelor Sinoade Ecumenice, de Sfanta Traditie. Cum dar sa nu fie tulburare, cand se impune dictatorial, pe nemancate, o teorie tendentioasa cu pretentie de „dogma infailibila”? Ce nevoie era de aceasta „partasie la erezie” si de cand un ortodox trebuie sa adopte aceasta doctrina ca pe o categorie distincta si obligatorie, scoasa din contextul in care Sfintii Parinti au folosit-o?

Avem tot dreptul sa fim sceptici cu privire la teoriile noi, chiar daca par in regula, dar la o cercetare mai in amanunt si in duh, observam ca ii contrazic pe Sfintii Parinti si ce e mai grav propun dogme noi si invataturi sofistice menite sa dezbine.

 

„Nouă ne este scumpă anume Ortodoxia curată, care nu a fost știrbită și pervertită de actualele sofisme ce sunt la modă sau de filosofiile tulburi care cu adevărat sunt ”de la cel viclean”, Ortodoxia cea mărturisită de Sfinții Părinți ai Bisericii!(…)

Noi dorim, și din tot sufletul ne străduim să mergem pe calea Ortodoxiei Apostolești și a Sfinților Părinți, dar în nici un caz nu ”într-un pas cu timpul”, schimbând Ortodoxia cu părelnica ”dragoste creștinească” față de cei ce au lepădat Ortodoxia.

https://stranaortodoxa.wordpress.com/2017/05/01/cea-mai-scumpa-pentru-noi-este-anume-sfanta-ortodoxie-cuviosul-averchie-de-jordanvilleadormit-in-1976/

Noi stim ca al nostru este a ne ingradi de erezie si a implini poruncile.

Nu exista cale de mijloc intre ortodoxie si erezie, comuniunea cu erezia intuneca sufletul, si cine o adopta constient se face una cu erezia. Nu este gresit nimic in aceasta fraza, pe care orice ortodox cu sufletul curat o avea intiparita in minte, inainte sa apara „marile teorii” ale „teologilor infailibili”. A cugeta astfel nu inseamna schisma, ci o minte clara.

Ci cuvântul vostru să fie: Ceea ce este da, da; şi ceea ce este nu, nu; iar ce e mai mult decât acestea, de la cel rău este. – Matei 5, 37

Dar teologul Chirila isi permite orice pentru a se umfla in pene si a-si etala mandria, alaturi de scopul punctual si fariseic de a prinde cu vreun cuvant gresit pe oricine ar incerca sa alcatuiasca o dezmintire la adresa acestui „inceput al rautatilor” reprezentat de aceasta teorie vicleana, printr-un studiu patristic. Domnul Chirila sustine ca doar el si cativa inselati de un cuget cu el, cum ar fi de exemplu parintele Claudiu Buza, au dreptul sa scrie studii patristice, restul sunt considerate din start „invataturi schismatice”, fara ca acesti „teologi” sa aduca vreo contra-argumentare in duhul Sfintilor Parinti, si nu in duhul dictaturii!

Oricine gandeste limpede, va realiza ca intrusul in aceasta problema este aceasta teorie a partasie la erezie, care functioneaza pe post de cui al lui Pepelea. Ingradirea de erezie si ferirea de orice partasie cu erezia sunt suficiente pentru cine vrea sa ramana in ortodoxie, aceasta teorie nu are niciun rost. Ea doar dezbina.

Se intampla exact ca pe vremea Sfantului Grigorie Teologul:

„Aceeaşi obşte avea şi viermele împărţirii. De ani de zile lipsea profunda cultură duhovnicească şi cateheza adevărată. … Fiecare o ţinea pe-a lui. I se părea că ceea ce crede el este corect şi cădeau în extreme. Işi făcea ceata lui şi îi învinuia pe ceilalţi de cacodoxie şi erezie” […]

Tuturor li se părea că sunt capabili să vorbească despre marile teme ale credinţei, ale adevărului.

Mentalitatea aceasta adusese cu sine două lucruri rele: Dispăruse ordinea şi respectul în sânul Bisericii, de vreme ce tuturor li se părea că pot vorbi despre orice. Erau susţinute păreri dintre cele mai ciudate şi greşite, de vreme ce oameni nepregătiţi îşi dădeau cu părerea despre lucrurile sfinte şi anevoioase.

https://caleaimparateasca.wordpress.com/2017/10/22/dihonia-pacea-si-buna-randuiala-poate-oricine-sa-teologhiseasca-sfantul-grigorie-teologul-ne-indeamna-sa-lasam-teologia-deoparte-si-sa-urmam-doar-cele-ce-stim-din-sfanta-traditie-altfel-ne-vom-pie/

Sfantul Grigorie ne invata cum trebuie sa procedam, si ca trebuie sa ne smerim pentru a nu gresi, ferindu-ne sa alcatuim invataturi noi, dupa minta noastra, oricat de indreptatiti ne-am simti sa o facem:

  • Da, Pavel vorbeşte de harisma proorociei, învăţăturii şi a ştiinţei. Dumnezeu le dă unora puterea înţelepciunii şi a vederii, altora ştiinţă şi descoperiri, altora puterea facerii de minuni, altora altele. Insă nu-mi vorbiţi prea mult despre harisme. Nu te duce cu sacul mare la pomul lăudat. Cinci vorbe să spun şi-mi vine greu. Nu vă duce mintea să vedeţi cât de rar este dat să aibă cineva harisme… Toată viaţa m-am ostenit cu acestea şi ştiu din proprie experienţă. Ceea ce cu siguranţă vă pot spune este că e mare lucru este să vorbească cineva pentru Dumnezeu. Şi încă: primejdios lucru să-i înveţi pe ceilalţi, în vreme ce neprimejdios este să înveţi de la altul. Lăsaţi, aşadar, cele mari şi apucaţi calea cea sigură. Inchinaţi-vă nevoinţei şi pocăinţei. Rugaţi-vă să vă dea Dumnezeu pocăinţă. Aplecaţi-vă cu răbdare spre studiu… Aşa veţi trăi mai adânc adevărul. Şi o să vă izbăviţi de-atâta îndrăz­neală şi zelotism şi o să stăpânească smerenia în inimile voastre.

– Da să nu vorbim deloc? – i-au replicat. Să nu suflăm o vorbă?…

– Nici chiar aşa, adăugă Grigorie. Să vorbiţi, însă spre a mărturisi credinţa. Să arătaţi pretutindeni, şi prin cuvinte, credinţa Bisericii. Tot ceea ce până acum învaţă şi cugetă Biserica. Şi, întâi de toate, să aveţi numele lui Dumnezeu pe buzele şi în inima voastră.

– Şi teologie – nimic? – se auzi o voce.

– Lăsaţi-o, fraţilor. Frică şi cutremur este teologia. Şi toto­dată frumuseţe negrăită şi copleşitoare. Cine e însă în stare de ea? Cine-i cel ce are putere şi har să ajungă la „frumuseţea tăinuită”, la adevărul ce se ascunde sub litera Scripturii, dedesubtul celui ce-l ştiţi cu toţii? Nu pricepeţi? Trebuie să te faci lumină ca să vezi prisosul de lumină. Iar cel nepregătit pentru asemenea lucruri se va întuneca cu desăvârşire înaintea luminii dumneze­ieşti. Iată de ce şi eu o ocolesc şi mă mulţumesc cu ceea ce ştim până acum din Tradiţie. Nu din trândăvie, cum mă învinovăţesc mulţi dintre voi, ci de frică şi de cutremur şi din sfială şi respect faţă de adevăr.

Vedeti cu cata frica si cutremur, Sfantul Grigore vorbea despre teologie. Cine vrea sa fie teolog, in primul rand trebuie sa aiba smerenie, ascultare de Hristos si sa aiba o randuiala asemanatoare cu a unui preot.

Un alt lucru destul de grav este ca se induc in eroare pana si pe oamenii care sunt in indoiala in privinta nepomenirii: unii dintre parintii nepomenitori inainte de sarbatorile din aceasta iarna ii sfatuiau pe ucenici sa primeasca preotul pomenitor la boboteaza pe motiv ca tot acel preot ne va si inmormanta. Deci care mai este rolul nepomenirii? Tot acesti parinti incurajeaza crestinii sa mearga la utrenie si acatist la pomenitori, si chiar la liturghie. Dupa care Sfinti ne invata?

Toate acestea se vad acum pe fata si in noua lor rezolutie http://ortodoxinfo.ro/2018/01/11/proiect-de-rezolutie-referitor-la-provocarile-actuale-la-adresa-luptei-antiecumeniste/

Peste tot, acesti ”marturisitori” vorbesc de dragoste si ca trebuie aplicata iconomia, dar fata de noi de ce nu au dragoste si nu aplica iconomia daca suntem rataciti? Sau fata de noi trebuie aplicat un alt tratament? Ura, invidia, ignoranta?

Tot in predicile lui Mihai Chirila, dansul afirma ca el va oferi ajutor doar celor care asculta de el. Sa intelegem ca el este noul papa? Sau ce este? Ce fel de dragoste manifesta in acest caz?

Aici se vede cat de vicleni sunt acesti ”marturisitori”, si cu aceasta ocazie observam cine sunt toti acestia care zic ca ei cunosc teologie si au acreditare si legitimitate sa ne arate adevarul. Ba mai mult, in ultimul an, pe la predici, teologul Chirila dadea de inteles ca ascultare trebuie sa facem doar de duhovnicii care gandesc ca el si nu de duhovnicii care asculta de Sfintii Parinti. Cine asculta predicile lui, poate sa sesize unde spune acest lucru. Chiar la una din predicile dansului, enervat fiind de faptul ca sunt oameni si parinti care au demonstrat ca este gresit sa facem Sfint pe cineva inaintea proslavirii lui Dumnezeu, (este vorba despre acest articol https://invataturilesfintilorparinti.wordpress.com/2017/07/06/despre-sfintii-contemporani/),

a insistat ca trebuie sa intrebam duhovnicii, inainte de a scrie aceste articole, dansul stiind ca acesti duhovnici la care se refera le-ar interzice ucenicilor sa mai vorbeasca despre asa ceva, si ca nu trebuie sa mai urmarim tot felul de site-uri si ca singurul site de incredere este Ortodox Info. Se vede clar ca acesti teologi, preoti, nu doresc ca oamenii sa afle adevarul, ci sa fie tinuti in intuneric si sa li se dea cu portia ceea ce doresc ei.

Acum aproximativ un an, cand domnul Chirila trimitea scrisorele pseudo-mitropolitului Teofan scria ca ereticul Teofan este partas la erezie, intrebat domnul Chirila de ce scrie partas la erezie, dansul a raspuns ca acestia sunt eretici, dar ca in scrisori trebuie diplomatie. Acum sustine ca nu mai sunt eretici, ba mai mult au ajuns sa huleasca pe Sf Meletie si pe Sf Chiril sustinand ca au fost hirotoniti de arieni ca episcopi.

Uitati un foarte bun punct de vedere al comentatorului maximos: ’’ Exista o ”dezbinare buna” si o ”unitate rea”. Zice Hristos in Evanghelie : ”Foc am venit sa aduc pe pamant si sabie, iar nu pace. Am venit sa despart pe fiu de tatal sau, pe fiica de maica sa…”, si celelalte. Adica, zica Hristos, am venit sa despart pe iubitorii de Adevar de iubitorii de minciuna. Insa, niciodata in Istoria Bisericii nu a existat ”unitate” intre Adevar si minciuna, intre Ortodoxie si erezie. Deci cine sustine Adevarul nu poate in ”unire” si comuniune cu cel care sustine erezia si confuzia. Iar acum avem aceasta ”binecuvantata dezbinare” si placuta lui Dumnezeu, restul sunt sentimentalisme ale cugetelor necatehizate. Exista azi o realitate de necontestat, ce creaza mare confuzie : NU TOTI CEI CARE S-AU INGRADIT DE EREZIE SI ERETICI, AU SI CUGETARE ORTODOXA. Si de aceea, toti cei care vorbesc despre ”iconomie”, ”partasie” si care incearca intr-un mod semi-arian sa impace Adevarul cu minciuna, sunt mai periculosi si decat ecumenistii. Iar daca nu esti de acord cu ei, te constrang sofistic ca esti schismatic sau ca duci pe altii in schisma. Acesti sofisti nu se rusineaza sa-l acuze de schisma si pe Gheron Sava, care este clevetit si de ecumenisti si de neo-ecumenisti si de zelotisti, incredintandu-ne prin aceasta ca este singurul care tine calea cu acrivie si discernamant, ferindu-se pe el dar si pe altii de extreme. ”Sa invie Dumnezeu si sa se risipeasca vrajmasii Lui”!!!’’

Este foarte dureros ce se intampla. Recent cineva a discutat cu preasfintitul Longhin despre aceste situatii, iar Sfintia Lui a zis ca acesti teologi nu fac altceva decat sa ii zapaceasca pe oameni si mai tare.

Multi care vedeti ce se intampla in tabara nepomenitorilor ati ajuns sa va intrebati pe cine sa mai ascultati? Raspunsul este unul simplu: Citim Vietile Sfintilor si  incercam sa punem in aplicare,  sa citim Pidalionul, luptam cu patimile, ne cercetam zilnic viata si vedem unde gresim si incercam sa nu mai repetam greselile, sa mergem sa ne spovedim cat mai des la duhovnici care sunt autentici nepomenitori, sa nu mai credem in tot felul de inselati, iar sfaturile sa le primim doar de la duhovnicii care asculta cu adevarat de Hristos.

Trebuie sa ascultam de Hristos si de duhovnicii care urmeaza cu adevarat lui Hristos si nu de tot felul de teologi care nu au nicio legatura cu smerenia si dreapta credinta.  Acest lucru ne invata Sfintii.

Epistola întâia către Corinteni a Sfântului Apostol Pavel: Cap 4, vers 15

”Deci, vă rog, să-mi fiţi mie următori, precum şi eu lui Hristos.”

 

 

[1]  https://invataturilesfintilorparinti.wordpress.com/2018/01/12/cei-ce-sunt-ortodocsi-ar-trebui-sa-retraga-articolul-hulitor-despre-sf-chiril-si-meletie-si-sa-faca-pocainta-publica/

[2]  https://invataturilesfintilorparinti.wordpress.com/2017/10/28/de-ce-unele-siteuri-asa-zis-ortodoxe-refuza-sa-publice-studiul-din-sfintii-parinti/

[3]  https://invataturilesfintilorparinti.wordpress.com/2017/10/03/gheron-sava-ne-explica-cu-argumente-din-sfintii-parinti-ca-nu-exista-o-cale-de-mijloc-intre-eretic-si-neeretic-dupa-cum-afirma-in-mod-necanonic-unii-teologi/

[4]  https://invataturilesfintilorparinti.wordpress.com/2017/09/17/in-raspunsul-la-minicatehism-sunt-unele-contraziceri-si-nelamuriri/